EMNE – Fra mål til vejledning
Introduktion
Emnet her fokuserer på formulering af tydelige læringsmål. Læringsmål bruges til to ting: de hjælper til afgøre hvilke aktiviteter, et kursus bør indeholde, og derudover er tydeligt formulerede læringsmål en god mulighed for at give kursisten en klar forventning til udbyttet af kurset.
Læringsmål
Efter at have arbejdet med emnet, er du i stand til,
- At formulere tydelige læringsmål for kursisters deltagelse i din undervisning
- At vurdere og give tilbagemeldinger på andre underviseres læringsmål
Materialer
- Orienter dig i materialerne “Viden om læringsmål” på amu-læringsudbytte.dk
- Se videoen om formulering af et tydeligt læringsmål [Her vil komme et link til en Scribble-video om formulering af det gode læringsmål]
Øvelser og opgaver
- Tag den digitale test ”Hvad kendetegner et godt læringsmål?” [Her vil komme link til testen]
- Se animationen om modellens hjælpeskema på amu-læringsudbytte.dk og udfyld herefter skemaets første del om målene for dit kursus.
- Upload dit udfyldte hjælpeskema i forum-tråden Fra mål til vejledning. Giv din tilbagemelding på de andres udfyldte hjælpeskemaer.
- Brug andre underviseres tilbagemeldinger på dine læringsmål til at lave eventuelle justeringer af sidstnævnte.
- Skriv dit første indlæg i din egen læringsdagbog. Inkluder et svar på spørgsmålet: Hvordan har du tidligere formuleret mål som en del af undervisningens planlægning?
Notifications
Clear all
Topic Title
Last Post
Views
Posts